Trött - OCD

Idag har jag inte varit så mycket att ha. Varit låg och allmänt borta.
Detta med tvångstankar gör mig utmattad. Går inte en enda timme utan att ""tvungna"" handlingar dyker upp. 
När jag var iväg så fick jag höra positiva saker - man märker att du mår mycket bättre.
Visst är jag mycket mer glad och lättare att hantera. Men OCD är ett heltidsjobb som man aldrig får ledigt ifrån. 
Tvånstankar kan skapa ångest och obehandskänslor och det är något som alltid är där.
Nu har jag äntligen påbörjat behandling och det går framåt. Hoppas på att en dag kunna gå upp på morgonen, dricka mitt kaffe problemfritt.. Idag är morgonen den värsta tiden på dygnet..  Kan vika sönder min filt innan ""det är okej"".. Det är en feeling man strävar efter. En tanke ""nu är det okej""... 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild