Ronden - Ätstörning - BMI

Roden!
Som sagt var det rond i torsdags. Läkaren kom och vi pratade.
Först kom detta med nedtrappningen av medicinen!. Jag avgiftades från och en fick in en annan
som är liknande med lättare att trappa ned. Jag ville ha en snabb nedtrappning så det skulle ta 48 veckor ((????????)) eftersom det är en sån pass tung medicin! Vill inte nämna den här.
Man tar bort 7 eller om det var 10 % varannan vecka. Visst känns det skönt.
Men liksom 48 veckor? Det betyder att jag är kvar här minst 48 veckor till.
Känns värdelöst! Jag vill hem nu!!!!!!!!! Jag är inte farlig, jag är trasig! 
 
Sen kom vi in på detta med ätstörningen! Han hade inte så mycket att säga!
Jag har rasat i vikt och mina kläder passar inte längre. Får kommentarer om det dagligen!
Fast att jag klassas som överviktig har jag inte så om jag fortsätter i denna tankten
är jag snart under normalviktig. Men då är min fråga. Vem bestämmer egentligen vad som
är normalt,överviktig och underviktig? Enligt mig är det sin egen känsla. Går jag in och kollar
mitt BMI på internet klassas jag som så fet att jag kan dö. Men i verkligenheten lever jag som vilken
människa som helst! Inget i min vikt hindrar mig.
 
Jag är överrörlig och kan nästan få foten bakom huvudet. Vem som klassas som dödlig fetma kan göra det?
Jag kan nästan gå ner i spagat, fattas ca 15 centimeter. BMI är skit.! 
Dagen normer är inte ok! Kom ihåg det!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild