Detta utlöste min PTSD för tre dagar sedan - Strömavbrott

För tre dagar sedan var det strömmavbrott i hela Vadsena där kliniken ligger.
Som tur är så klassas detta som ett sjukhus och reservkraften startades efter 
cirka 2 minuter. Min PTSD drog igång, 
- Det är säkert två kablar som fattat eld och det brinner inne i väggen, därför
inte brandlarmet går. Tankarna var många. Jag tod i tvätt stugan och skulle torktumma
det sita när det blev mörkt.
Det var mörkt ute och dörren slog igen mellan korridoren där våra rum ligger och allrummet.
Allt jag kunde se var nödutgångsskylten. Så jag följde den samtidigt som jag skrek på hjälp!
 
Väl när personalen öppnat dörren fick jag reda på att hela Vadstena vad nedsläckt av strömavbrott.
Mina tankar lättade. Det brann inte! 
Vi gick på reservkraft ungefär en timme och jag var livrädd att den skulle ta slut. Vad händer då?
Vill ens inte tänka tanken.
Men tänkte att jag skulle ringa mamma och prata, med nätet på telenor låg nere och jag 
fick inte tag på henne. Min vän på facebook fick ringa henne. För internet hade inte salgits ur men 
mamma var inte online.Men mamma svarade inte och jag visste att yngsta syrran var på
beslk hos mamma under höstlovet och då testa hon ringa henne istället. Inget svar ! PANIK!
 
Även personalens datorer låg nere.
Och sjuksköterskans dator så hen kunde inte dela medicin via datorn.
Då får man ta det manuellt och gå igenom varje patients medicinlista som sitter i vår pärm.
Och det tar tid!
 
Detta är nackdelar med PTSD. Att ständigt påminnas.
Att ständigt tänka bakåt.
 
Efter detta inlägg kommer ett inlägg om min PTSD!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild