Vårdplanering och mediciner

Igår hade jag vårdplanering. Gick väl sådär enligt mig. Min önskan var att få gå ut själv men så var det inte. Dock skall det pratas om jag får gå ut med en personal istället för två. Kan vara kämpigt stressiga dagar att kunna gå ut med två då det måste finnas personal på avdelningen också. Som idag till exempel. Men som tur var så fick jag gå ut en stund på rastgården istället då det inte fanns tid för att ta en promenad i det fria.
 
Kan säga att jag blev besviken på detta! Och sedan skall jag byta medicin också, börjar på måndag vilket känns nervöst då jag haft denna medicinen innan men slutade tvärt med den på Säters rättspsyk och visst har jag känt behov av den men inget jag vill ha. Men nu har jag inget annat val än att ta den.  Har tagit bort så mycket mediciner sedan jag kom hit. Trodde aldrig att jag skulle kunna sluta ta 35 tabletter om dagen till ungefär 20-25 har inte riktigt koll.. Men många av dessa tabletterna jag har nu är vitaminer och järn då jag har brist på mycket till följd av självskador och ätstörnning. Men nu kämpar jag vidare!
 
Något jag också fick reda på är att läkaren satt dit borderline diagnosen igen(?!!?) fruktansvärt dumt gjort.
Skriver mer om det imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild