En vaken natt av Komplex-PTSD

En sånhär natt, när man inte kan sova för ångesten smyger sig på.
Mycket tankar som snurrar. Tankar som är förbjudna att ens skriva med bokstäver.
Och ännu mer förbjudna att säga med ord. Det gör ont!
 
Att leva med Komplex-PTSD är inte lätt, ljud,lukter,syner kan framkalla en enorm ångest
som inte går att förklara. Det känns som om man står i en gränd och en buss kommer körandes,
du har murar runtomkring dig och du vet att du kommer nu bli påkörd om några sekunder.
Bussen kommer PANG! Så är känslan som jag lättast kan förklara för en som ikke har Komplex-PTSD eller endast PTSD. Det är fruktansvärt.
Efter detta inlägg skall jag skriva ett till vad skillnaden är mellan Komplex-PTSD och "endast" PTSD!
Kan vara intressant att läsa/höra.
 
När jag gick och lade mig vid 23:00 mina minnen tillbaka.
Jag återbefann mig i det hemska, i det som inte skall hända någon.
Sen insåg jag att det var lika bra att gå upp, nu går det inte sova. 
 
 
 
Hoppas ni ligger och sover gott nu =)
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild