Abstinens - flytt -skada - mat

Mycket händer... Oreda inför flytten till nya klinikbyggnaden och jag hatar det med flyttlådor
på rummet. Nu tänker ni säker - hur kan man ha så mycket på rättspsyk?
Jo, vi som är här "bor" i stort sätt här. Vi har en hel gadrob, egna sängkläder,block,pennor,nallar,
filtar,hygienatriklar,vissa har mattor,fläktar,tidningar,dvd,dvdskivor, och vinter och sommar gadrob.
Och mycket mer.
Det blir mycket saker. Rättspsyk påminner inte alls om vanliga allmän psyk. Närmare ett
behandlingshem med larm och låsta dörrar och larmbågar. Sköter man sig blir man kvar på samma avdelning 
oftast i flera år, missköter man sig blir det en annan byggnad som påminner om PIVA. Skillnad!
Jag har varit på samma avdelning under hela min period här.
Men i Säter var jag först på intaget och sedan klass 1.
Avdelningarna har olika klassningar klass 1 klass 2 och klass 3. Jag är på klass 3 vilket innebär lägsta
graden. Men det gäller att passa sig. Mitt självskadebeteende höll på att sluta på klass 1.
 
Och när vi ändå är på ämnet självskadebeteende har det inte gått så bra för mig.
En allvarlig skda som resulterade i operation och gips på hand och plastik. Och sedan lämnades
jag över till vårdcentralen här i Vadstena. Men nu vill dem inte ta ansvar för mitt läge angående skadan
för det ser illa ut så imorgon har jag tid på US i Linköping på hand och plastik. Snälla låt mig slippa
fler operationer. Orkar verkligen inte är helt slut!!!
 
Sen medicin ändringar också på det. Abstinens som resulterat i spyor,skakningar,trötthet och allmänt 
ostabil. Personalen fick titta till mig på natten så jag inte låg på rygg om jag skulle spy för då hade jag
förmodligen kvävts i mina egna spyor. Så fick endast sova på sidan. Men nu är det mycket bättre.
Under tiden abstinensen var som värst lämnade jag ifrån mig mitt internet för jag orkade inte med omvärlden.
Var helt avstäng från allt, ingen mobil, ingen dator. Men i efterhand är det skönt och det behövdes.
 
Om två veckor börjar jag nedtrappningen som sattes in istället för den medicinen jag slutade med.
Var tvungen att få in en annan stark medicin för att inte kollapsa i abstinens. 
Men det kommer gå bra.
 
Nu skall jag komma igång med ätningen också. På måndag är det 5 veckor sedan jag åt riktig mat.
Äter inte godis, cola zero är det som gäller. Läkaren har satt in näringsdryck men vi är inte överrens.
Nu skall jag försöka slappa en stund innan det blir natti natti för skall upp titidgt till US!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild