Nu har vi flyttat till nybygget

Idag var det dagen vi flyttade...
Allt gick jätte bra och alla patienter gick i samlad trupp till nya byggnaden. 
Tog en bra stund att packa upp flyttkartongerna och fixa allt, och med tvång att man måste
göra samma sak två gånger tog det extra lång tid. Blev väldigt besvärad av detta.
Men med dörren till rummet stäng fick jag fixa detta ifred.
 
Rummen är jätte fina och går i mossgrönt, tro det eller ej men min favorit färg.
Fick bästa utsikten också. Äntligen slipper jag se ett bygge två meter utanför fönstret 
som jag gjort alldeles för länge nu.. Och det jag såg var byggnaden vi är i nu.
Finns som en soffa i fönstret så man kan sitta där och titta ut, och fin tv och toalett.. 
Känns som ett väldigt bra byte.
Är även nöjd med med valet av patienter i min korridor.
Där finns tre korridorer och en kanske blir klass 2 vilket betyder ett steg högre i säkerhetstypen.
Jag tillhör klass tre och det är den lägsta. Alltså friaste avdelningen. 
På Säter var jag på klass 1 och det är högsta, tro mig, ni hade inte orkat en enda dag. Usch!
Men när jag kom till Vadstena så hamnade jag direkt på klass 3 eftersom jag satt så länge på
klass 1 på Säter. 
 
Har ingen bild på rummet men såhär ser det ut när man söker på internet :
 
Ni ser lite av soffan i fönstret?
Till vänster är där en toalett och det som inte syns är gadrob som är stor och ligger på högersidan
bredvid den blåa bänken. Men som sagt är det grönt. I soffan,bänken,gardiner,stol med mera.
 
Och att ha en 90 säng! Tack till herren där uppe!!!!!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild