Konsten att överleva

Jag älskade dig en gång,du älskade inte mig.
Jag älskade dig en gång till,men då tänkde jag, du har aldrig älskat mig,
du kommer aldrig det. Men även då.... Älskar jag dig

Jag vill inte tillbringa fler ångestnätter
Mellan de vita väggarna
Bevakad av blinda ögon

Jag vill aldrig mer höra
Skriken som aldrig tystnar
Smärtan som aldrig tycks avta

Jag vill aldrig mer falla ihop 
I de stickande vita korridorerna
Där golvet gungar 
Och väggarna kryper närmare för varje andetag

Vill inte möta fler uttryckslösa ansikten
som matar med piller och inövade repliker
dom som bara kan vända hem till ett varmt bad
& glömma bort ångesten som finns innanför väggar i de vita huset

Jag vill aldrig mer höra glas som krossas
Skuggor av människor som brottas ner och läggs i bälten 

Vill inte ligga där invirad i landstinget filtarna
med alla jävla drömmar om livet som verkligen försvinner
tårarna som fräter sönder allt som kommer i dess väg

Jag vill aldrig dit igen
vill inte komma ihåg
förstår du mig nu när jag säger att jag inte är rädd för att försöka
jag är rädd för att överleva..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild